30. listopadu 2014

Dárková krabička na drobné dárečky

V rodině máme spoustu dětí, kterým u nás Mikuláš  nechává nějaké dobrůtky. Letos jsem se rozhodla bojkotovat vánoční igeliťák, ale ušít látkové pytlíčky už nestíhám, takže jsem zabrouzdala na netu a nechala se inspirovat papírovou krabičkou ...


 Potřebujeme:
čtvrtku červené a bílé barvy
lepidlo (raději pracuju s oboustrannou lepící páskou)
kousek bílé stužky
drobnosti na dozdobení (mašličku, knoflíky)
tužku, pravítko, nůžky a nůž


Jak na to:

Na červenou čtvrtku si nakreslíme tvar krabičky, moje má velikost 10x5x12 cm (š-h-v)
+ 1 cm záložky na slepení.
Dle obrázku, tvar vystřihneme, ohyby přejedeme nožíkem, poskládáme a slepíme


Vystřihneme s bílé čtvrtky kruh, který by měl mít půměr cca  o 1cm větší než je šířka krabičky (u mne 11cm) a pak jeden kruh menší s polovičním průměrem (u mne 5,5cm). Na vystřižení použijeme entlovací nůžky, nebo normálníma vytvoříme obloučky. Kruh přepůlíme a nalepíme na krabičku tak abychom na každé straně o 0,5 cm ohnuli do strany, bude to zástěrka, jako lacl nalepíme půlku menšího kruhu. Dva centimetrové bílé proužky nalepíme jako kšandy, takže křížem (jde vidět na hotové krabičce)

Kolem horního okraje uvážeme stužku, tak aby mašle byla vzadu a dozdobíme např. knoflíky, vystřiženým srdíčkem nebo třeba nápisem pro koho krabička je :) Naplníme sladkostmi  a je to :)


můžete vytvořit i kalhoty Santy, postup je skoro stejný, jen základ jsou dvě krabičky čtvercového půdorysu slepené k sobě

Žádné komentáře:

Okomentovat